Skip to main content
03 May 2019

Case in de kijker: Zuidburg

Met een zorgpakket op maat geeft Zuidburg een nieuwe invulling aan geassisteerd wonen. Op vraag van de partners gaf Astrix de verkoop en verhuur van de appartementen in Veurne een boost. Dat deed ons team door middel van een welbedachte campagne in print en op het web.

Case in de kijker: Zuidburg

Verhuur versus verkoop

Allereerst bepaalden we de doelgroepen van onze salesacties om met de juiste tone of voice aan de slag te gaan. In alle communicatie maakten we onderscheid tussen huurders (vanaf 60 jaar) en kopers (vanaf 45 jaar). In functie van hun profiel stelden we een lijst samen van relevante (print)media, die we allen een goed onderbouwd persdossier en beeldmateriaal, inclusief eigen fotografie, bezorgden.

krant zuidburg
zuidburg gebouw
krant zuidburg

Zuidburg ‘in de gazet’

Op basis van het persdossier werkten we een publireportage en verschillende advertenties uit die verschenen in TIPS, De Zondag en Krant van West-Vlaanderen. De journalisten van Het Laatste Nieuws deden er hun eigen ding mee in het kader van een bijlage over investeren in de zorgsector. Naast naambekendheid, was het doel van de artikels bezoekers lokken naar Dag van de Zorg: alle geïnteresseerden waren op die dag welkom in Zuidburg om kennis te maken met het project. Ook ter promotie van het event ontwierpen we een flyer die bus-aan-bus bedeeld werd in Veurne en omstreken. Die aanpak werkte, want een 900-tal mensen kwamen op 17 maart Zuidburg bezichtigen. 

Case in de kijker: Zuidburg

“Dag van de Zorg lokte zo'n 900 mensen naar Zuidburg. We zijn zeer tevreden met die grote opkomst.”

- Erwin Vermeesch, Zuidburg
Case in de kijker: Zuidburg

Display advertising

Simultaan met de printcampagne, deden we gedurende een maand aan reclamebannering op verschillende websites. Onze copywriters en het grafische team staken de koppen bij elkaar om catchy ads voor zowel huurders als verkopers samen te stellen. Week om week wisselden die elkaar af op immovlan.be en hln.be. Verder verscheen Zuidburg in de nieuwsbrief en op de website van Made in West-Vlaanderen.

Case in de kijker: Zuidburg

Facebook famous

Ten slotte brachten we het Zuidburg-verhaal ook naar Facebook, het meest toegankelijke socialmediaplatform voor onze doelgroepen. We maakten een bedrijfspagina en bedachten een twintigtal posts die de belangrijkste features van het project belichten. Zo creëerden we een terugvalbasis voor de Facebook Ads waar we in een later stadium mee aan de slag gingen. Dankzij goede targeting bereikten de advertenties, geanimeerd en opgemaakt met frisse beelden, meer dan 80.000 mogelijke ‘Zuidburgers’.       

Case in de kijker: Zuidburg