Een eigen rebranding … daar gingen we bij Link – we ‘verspreken’ ons nog éénmalig – niet licht over. Ons communicatiebureau bestaat al sinds 1987. Binnen Vlaanderen bouwden we gedurende deze periode een mooie reputatie op. Na dertig jaar was het tijd voor een frisse wind. Sinds 2017 hanteren we een nieuwe groeistrategie om het grote potentieel dat binnen Astrix huist op de kaart te zetten. Een nieuwe koers, nieuwe gezichten, … dan lijkt een nieuwe naam een logische trede om te nemen.
Breuk met oude associaties
Ons potentieel botste tegen een glazen plafond onder de naam Link … Een sterke naam, die nog te veel werd gekoppeld aan onze originele core business: DTP. Vandaag mag astrix zich een betrouwbare all-round communicatiepartner noemen, met diensten van copywriting en grafisch design tot employer branding, fotografie en webdesign en -development. Want je bedrijfswebsite is meer dan ooit het uithangbord van je onderneming. In de zoekresultaten van Google ondervonden we wel wat moeite onder de noemer Link. Astrix onderscheidt zich door haar unieke karakter, naast daad nu ook in naam.
Astrix richt zich van a tot x tot nieuwe klanten, terwijl het haar bestaande klanten een vernieuwde inkijk geeft in de waaier aan diensten.
Astrix moet en zal zich meer dan Link nationaal en buiten de grenzen op de agency-kaart plaatsen. “Maar zorgt dat niet voor verwarring bij de huidige klanten?”, kan een tegenargument vormen. Ons antwoord is resoluut: “nee”. Met veel klanten hebben we een langdurige vertrouwensrelatie opgebouwd. Dat is gebetonneerd en gemetseld vertrouwen vertaald in een menselijke band, die verder reikt dan louter een naamplaatje. Astrix richt zich van A tot X tot nieuwe klanten, en geeft bestaande klanten een vernieuwde inkijk in de waaier aan diensten die sinds het begin van de samenwerking fors is geëvolueerd.