Skip to main content

Innovation Lab

Kinepolis introduceerde intern de laagdrempelige campagne ‘Innovation Lab’ met als doel de werknemers nauw te betrekken bij nieuwe initiatieven. Dit door hen zelf de mogelijkheid te bieden om eigen creatieve ideeën uit te rollen. 

Astrix zorgde mee voor de uitwerking van de inhoud van de campagne, en prikkelde de zintuigen met illustraties op verrassende dragers. Naast de usual suspects zoals koffiemokken en banners zagen de werknemers zichzelf letterlijk in de spotlights staan in een spiegelsticker. Daarnaast bedacht Astrix concepten voor onder meer lockerstickers, servetten en intranetdocumenten.

Voor het management werd ook een illustratieve handleiding gecreëerd in vier talen, die een uitleg bevatte omtrent het uitrollen van de campagne in hun filiaal, alsook het correcte gebruik van de verschillende dragers. Een succes: Kinepolis ontving in het introductiejaar al meer dan 300 inzendingen.

poster

Werknemers zagen zichzelf letterlijk in de spotlights staan in een spiegelsticker

innovation flyer
illustraties
poster
brochure
illustratie

Over de klant

Kinepolis is een Belgische bioscoopketen met meer dan 50 bioscopen in Europa en Canada. Het bedrijf biedt naast filmplezier ook een totaalervaring voor een avondje uit met eet- en feestmogelijkheden.