Skip to main content

Branding Cubic

Gezocht door projectontwikkelaar Alides: een identiteit voor hun nieuwste woonproject in hartje Wemmel. Gevonden door Astrix: Cubic.

Cubic baseert zich op het vierkante binnenplein van het project, met appartementen aan de ene kant en schakelwoningen aan de andere kant. De essentie van het verhaal: modern en stijlvol wonen op een rustige plek aan de rand van Brussel.

De volledige branding straalt dan ook rust een eenvoud uit met twee blauwtinten als basis. Voor de ontwikkeling van het logo opteerde ons grafisch team voor diezelfde eenvoud: Cubic wordt omkaderd door een zwart vierkant met een strakke symmetrie tussen de begin- en eindletter C. De stijl is beperkt tot twee clean ogende fonts en belangrijke USP’s worden aangeduid met minimalistische icoontjes: toegankelijk voor zowel toekomstige bewoners als investeerders.

cubic
cubic

De stijl is beperkt tot de essentie met clean ogende fonts en twee blauwtinten als basis

In het verlengde hiervan vertrouwde Alides ons de creatie van een tweetalige verkoopsbrochure toe voor het sociale woonproject. Onze designers kozen voor een matte brochure met kapvorm en een insteekhoes voor factsheets. Binnenin vindt de lezer alle essentiële informatie met een duidelijk onderscheid tussen de 10 schakelwoningen en 52 appartementen in Cubic. Daarnaast wordt gefocust op de toplocatie met een eenvoudig liggingsplan.

cubic

Minimalistische icoontjes – volledig aansluitend bij de huisstijl van Cubic – duiden de belangrijkste USP’s aan. Voor een grotere betrokkenheid, wisselden we strakke architectuurfoto’s af met sfeerbeelden van mensen. Zo richt de brochure zich zowel op kopers als investeerders. 

cubic
cubic
cubic

Over de klant

Alides, onderdeel van Group Maes, is een vastgoedontwikkelaar en investeerder. Naast ontwerp, vergunning en bouwproces nemen ze ook de marketing, verhuur, verkoop en het beheer van projecten voor hun rekening.