Magazine Open Week - Balta

Stakeholders verleiden en inspireren met alle nieuwigheden van het afgelopen jaar: dat was de opdracht van Balta tijdens hun nieuw ‘International Open Week’ event. Astrix goot de nieuwe collecties samen in een beeldrijk magazine.
Veertien tapijt- en tapijttegelreeksen werden met de nodige ‘spice’ gebundeld. Soft Origins, Ritzy, Uptown, … Astrix zette in het verleden voor veel reeksen al de naamontwikkeling en bijpassende sfeerteksten op punt. Nu schoof ook het designteam mee aan tafel om een al even sfeerrijke setting te creëren.


De beeldcombinaties roepen net die emoties op die verwant zijn met de kwaliteiten van het tapijt
Van donzig en zacht, funky en trendy tot majestueus en krachtig: voor iedere reeks werden beeldcombinaties bepaald die de emoties oproepen die verwant zijn met de kwaliteiten van het tapijt. Naast inspireren wil het magazine ook informeren, want dochterbedrijf arc edition pakt uit met een gloednieuwe site – ontwikkeld en ontworpen door astrix. Dat mocht uiteraard niet ontbreken.

Over de klant
Balta is de grootste producent van textiel vloerbekleding in Europa en exporteert naar meer dan 130 landen wereldwijd. Balta omvat verschillende divisies – karpetten, kamerbreed tapijt en tapijttegels – waar astrix ook actief meewerkt aan het marketingverhaal.


