Advertentie, mailing en social posts - Twins
Al enkele jaren mogen we onze creativiteit loslaten op Fraai Magazine. We zorgen voor waardevolle inhoud, maken een stijlvol ontwerp met oog voor detail en vullen aan met mooie printadvertenties. Soms geven we die laatste ook vorm, zoals we voor kledingzaak Twins mochten doen. Hun vraag? Een opvallende advertentie perfect op maat van het lingeriemagazine.
De start van iets moois: advertentie ontworpen
We moeten toegeven, mooie advertenties maken is niet zo moeilijk als je met mooi beeldmateriaal mag werken. Met een heldere briefing op zak gingen we aan de slag: samen met de ondernemende powervrouwen achter Twins selecteerden we enkele beelden die we met de bestaande huisstijl combineerden. Dat leverde een smaakvolle annonce op die dankzij uitbundige kleuren meteen in het oog springt. Meer moet dat niet zijn, toch?
Omgetoverd tot persoonlijke postkaart
Twins bleek tevreden van de astrix-aanpak, want niet veel later kwam er een tweede opdracht onze richting uit. Ter gelegenheid van het opendeurweekend wilde de Twins-boetiek een persoonlijke uitnodiging sturen naar haar meest trouwe fashionista’s. Dat hoef je ons geen twee keer te vragen! We herwerkten de advertentie tot postkaartformaat en voegden er nog een extra servicelaag aan toe: waar Twins normaal wel wat tijd verloor met manueel adressenlabels te plakken op elke postkaart, beslisten we het hen makkelijk te maken en onmiddellijk gepersonaliseerde postkaarten te drukken. Tijd én moeite besparen met daarbij nog eens een netter eindresultaat, daar doen we het voor.
Een smaakvolle annonce die meteen in het oog springt.
Meer moet dat niet zijn, toch?
Afgewerkt met social media posts en Instagram Stories
Voor de Late Night Shopping die enkele weken later plaatsvond, ontwikkelden we ook een aantal social media posts. Hiervoor plukte Art Director Karien haar favoriete foto’s uit de beeldbank van Twins. Spelend met de aanwezige kleuren creëerde ze een visual die scoort op alle vlakken: opvallend, herkenbaar, uitnodigend en net zo stijlvol als de winkel zelf.
Omdat ervaring ons leert dat Instagram Stories nog meer de aandacht trekken dan organic posts, raadden we hen aan om daar optimaal op in te spelen. In een-twee-drie vertaalden we de statische versie naar een speels verhaal. Als dat niet naar meer smaakt!
Over de klant
Kledingwinkel Twins in Lokeren biedt merken en collecties die nét dat tikkeltje meer hebben. Je kan er terecht voor je volledige outfit en wordt bijgestaan met het nodige modeadvies. Een unieke boetiek die we maar al te graag helpen met creatieve communicatie-ideeën.