Merklancering BLOQ - Betap
Voor Betap’s gloednieuwe tapijttegelmerk BLOQ mochten we naast een huisstijl en logo ook heel wat tools uitwerken om de lancering te ondersteunen. Van productbrochures en staalmappen tot socialmediaposts: het werd een verhaal met een okergeel randje.
Het oker, dat als rode draad terugkomt in de hele branding van BLOQ, verwijst naar de Nederlandse oorsprong van het merk en waar het voor Betap meer dan 100 jaar geleden mee begon: het maken van biezenmatten.
Onze Art Director koos de kleur zorgvuldig uit en verwerkte het oker in de huisstijl en het logo-ontwerp. Voor de naam van het nieuwe merk baseerden we ons op de locatie in de Blokmat, samen met een knipoog naar de vierkante vorm van de tapijttegels.
Het oker in de huisstijl en het logo-ontwerp verwijst naar de Nederlandse oorsprong van het merk.
We bedachten een creatief concept voor de fotografie en verzorgden de Art Direction op de set. De trots voor de Nederlandse roots trokken we door in het gehele project. Zo komen in de roomshots schilderijen van Nederlandse meesters uit de Gouden Eeuw voor, als subtiele verwijzing naar de herkomst.
Naast creatieve inspiratiebeelden vulden we de brochures met productshots en teksten die zowel het volledige BLOQ-verhaal als de eigenschappen van elke afzonderlijke tapijttegelcollectie in de verf zetten.
Naast de brochures konden ook staalmappen, kantoormateriaal en gepersonaliseerde prijslijsten niet ontbreken.
Naast de brochures konden ook staalmappen, kantoormateriaal en gepersonaliseerde prijslijsten niet ontbreken. Met als kers op de taart enkele unieke gadgets, zoals een totebag en ‘BLOQnote’ notitieblok. Voor de effectieve lancering van Betap’s nieuwe merk creëerde astrix niet enkel een presentatie met heldere slides, we stippelden ook mee de online aanpak uit. We zorgden dat BLOQ vindbaar was op alle socialmediakanalen en werkten lanceringsposts en een teaservideo uit. Intussen denken we volop verder mee over nieuwe BLOQ-producten.
“Met goede klantcommunicatie laat je zien wie je bent, waar je voor staat en wat je wilt bereiken. Het team van astrix weet hierin tot de kern door te dringen.”
Social media kickstart
Ook de social kanalen gaan verder op hetzelfde elan. astrix werkte een beknopte socialmediastrategie uit voor BLOQ, waarna we hun Instagram-, Facebook- en LinkedInaccount klaarzetten zodat het marketingteam er zelfstandig mee aan de slag kon. We creëerden een reeks posts om de merklancering in de okergele verf te zetten, en ondersteunen op regelmatige basis met woord en beeld wanneer BLOQ een nieuwe collectie uitbrengt.
Inspirerende productwebsite
Helemaal in lijn met de nieuwe huisstijl mochten we ook de fonkelnieuwe website verzorgen. Met de warme okerkleur als rode draad leggen we de link tussen de offline marketingmaterialen en de website. Alle collecties worden er op een duidelijke en inspirerende manier in beeld gebracht, terwijl technische info behapbaar toegelicht wordt op aparte landingspagina’s.
"astrix weet keer op keer tot een krachtig concept te komen. Wij zijn trots om met onze nieuwe uitstraling onze markt en onze klanten te mogen benaderen!”
Video die bijna voelbaar is
Spelen met textuur en tactiliteit doen we voor BLOQ maar al te graag. We animeren foto’s van stalen en combineren ze met sfeervolle videobeelden die de essentie van de collectie weerspiegelen, op een manier waarop je de zachtheid van de tapijttegels bijna voelt door je scherm heen. Deze sfeervideo’s vind je terug op hun social media.