Overslaan en naar de inhoud gaan

Promomateriaal Innovation Lab- Kinepolis

Over Kinepolis Innovation Lab

Kinepolis gaat bij haar bijna 4.000 medewerkers op zoek naar de beste ideeën om hun bezoekers een nog betere ervaring te geven. Met hun Innovation Lab stimuleren ze iedereen, van student tot manager, om zelf met frisse ideeën te komen. Elk kwartaal worden de beste ideeën geselecteerd en verder uitgewerkt, en elk jaar wordt de Innovation Award uitgereikt aan het winnende idee. Dit jaar waren er drie awards te winnen: één voor Most Promising Idea, één voor Most Creative Idea en de Public's Choice Award. Een voorbeeld van zo’n winnend idee uit het verleden zijn de cosy seats, die je ongetwijfeld kent als je onlangs nog een date met het witte doek had.

We verwerkten het lampje uit de award in de communicatiedragers, van de lichtbakletters op de kaartjes tot in de illustraties op de screensavers.

Het lampje in een nieuw jasje

Wat jouw favoriete blockbustergenre ook is, tussen Kinepolis en astrix is de love story al enige tijd aan de gang. Zo ontwierpen we in 2016 de oorspronkelijke campagne en award: een massief houten kubus met een goudkleurig zwevend lampje op. Die award behoudt zijn vorm tot op vandaag, om de herkenbaarheid te bewaren. De campagne om de wedstrijd in de spotlights te zetten, mochten we voor 2024 echter in een nieuw jasje steken. We verwerkten de lamp nu ook in de typografie – in de vorm van de lichtbakletters in Hollywood-stijl – en in de illustratie met een lampvormige luchtballon, en illustreerden de skyline van Las Vegas: de winnaar krijgt namelijk een tripje naar de Amerikaanse Sin City als prijs. De award werd uitgereikt op het jaarlijkse Innovation Lab Summit.

We maakten verschillende afgeleiden:

  • Online banners, screensavers en save-the-date visuals
  • Roll-up banners en grote posters
  • Een Powerpoint template waarmee medewerkers hun ideeën konden indienen

Verder hebben we een reeks ideeën aangeleverd voor ondersteunende gadgets om de campagne te lanceren, waarvan we de volgende hebben uitgewerkt:

  • Potloden met een kaartje om altijd en overal hun briljante voorstellen te kunnen neerschrijven.
  • Kauwgomdoosjes (want Kinepolis heeft haar ideeën graag fresh)
  • De daadwerkelijke awards die de winnaars meekrijgen

Over de klant

Kinepolis Group heeft cinemazalen in Europa en Noord-Amerika en is sinds 1998 beursgenoteerd. Begin 2024 telde de groep wereldwijd 109 bioscopen, 1.131 schermen en meer dan 200.000 comfortabele pluche stoeltjes. Astrix staat hen sinds 2005 bij voor hun jaarverslag.

Hulp nodig bij jouw promotiemateriaal?

Kan je hulp gebruiken bij de communicatieve ondersteuning voor jouw wedstrijd of employer branding campagne? astrix gaat mee op zoek naar de juiste concepten, vormgeving en uitvoering. Geef een seintje als je meer info wenst.

see more work

see more cases

werk in de kijker

bekijk meer cases

Een nieuw project of zin in een babbel?

Contacteer astrix

Ik ga akkoord met de privacy policy.