SoCocoon brochure - Winsol
Een brochure opmaken om een nieuw product te lanceren, kan een uitdaging zijn; maar al te vaak is het product nog in volle ontwikkeling, waardoor het tekstmateriaal nog niet 100% finaal is en er nog geen of te weinig beeldmateriaal is. Dat was ook het geval voor de nieuwe SoCocoon brochure die we maakten voor Winsol.
Wanneer we brochures vormgeven voor producten die nog niet af zijn, gaan we van start met schetsen en illustraties ter vervanging van finale beelden, en tekstaanzetjes die al een bepaalde sfeer creëren nog voor alle technische informatie afgeklopt is. We gebruikten deze schetsen om de talloze mogelijkheden van de luxueuze buitenkamers te tonen, en voegden strakke icoontjes toe om de functionaliteiten uit te beelden. Voor de rest van de brochure bouwden we verder op de huisstijl van de klant. Met een duidelijk stappenplan, van module tot kleurkeuze, helpen we de lezers richting de buitenkamer van hun dromer zonder dat ze verloren lopen in het uitgebreide gamma.
Beeldbewerking met oog voor detail
Eens we uiteindelijk professionele beelden ontvangen, doen we kleine retouches om de foto’s helemaal af te maken. Zitten er nog storende elementen of afleidende details op bepaalde beelden, dan retoucheert onze beeldbewerker ze. Ook kunnen we ontbrekende elementen toevoegen, zoals afwerkingen die nog niet beschikbaar waren tijdens de fotoshoot, of modellen en attributen om het geheel menselijker en sprekender te maken.
Vind je de vier verschillen in het voorbeeld hieronder?
Deze brochure op maat toont kwaliteitsproducten in een realistische en gezellige setting, door de beelden op de juiste manier te bewerken.
Over de klant
Winsol heeft meer dan 145 jaar ervaring in de productie van hoogwaardige afwerkingen voor rond het huis. Rolluiken, zonweringen, screens, balustrades, schrijnwerk, garagepoorten en de gekende terrasoverkappingen zijn enkele van hun specialiteiten – Winsol staat voor 100% Belgische topkwaliteit in de kern en werd bekroond met de Red Dot Design Award.